111 treballadors morts en accidents de treball al País Valencià

En les xifres provisionals que ha publicat el Ministeri es registren 796 morts al treball, un 10,4% més que l’any passat. Cal recordar que la definició d’accident mortal inclou les morts que es produeixen en els 12 mesos posteriors al sinistre, per tant, quan es disposin de dades consolidades, les morts per accident laboral es dispararan molt per sobre de les 800.

Màxima preocupació davant el creixement de la sinistralitat, 111 persones han mort per accidents de treball durant el 2024, de les quals 103 són persones treballadores per compte d’altri i 8 autònomes. L’impacte de la dona ha tingut el seu reflex en un increment desmesurat en la sinistralitat laboral a la província de València, xifrat en 77 persones treballadores per compte propi i aliè, especialment en accidents in itinere.
La manca de mesures preventives id‟implementació de sistemes d‟alerta, així com de coordinació entre les institucions del passat dia 29 d‟octubre ha tingut unes conseqüències catastròfiques sense precedents. Cal una ambició més gran en la velocitat de la implantació en les polítiques d’adaptació al canvi climàtic per evitar la pèrdua de vides, però també d’una cultura preventiva.

CGT mostra la seva màxima preocupació davant el creixement de la sinistralitat durant el 2024 i denuncia la manca de coordinació i el retard a les alertes d’aquell fatídic 29 d’octubre, així com de mesures preventives a moltes empreses.

Sinistralitat laboral en la Comunitat Valenciana i comparativa amb la resta d’Espanya: gener-desembre 2024

Ja està disponible el nou document de la sèrie Dades de sinistralitat laboral en la Comunitat Valenciana i comparativa amb la resta d’Espanya i altres Comunitats Autònomes, corresponent als períodes de gener-desembre 2023 i gener-desembre 2024

Estos documents mostren els avanços en sinistralitat laboral d’enguany i permeten comparar l’evolució dels accidents de treball i malalties professionals en la Comunitat Valenciana amb la mitjana nacional i altres Comunitats Autònomes. Esta informació ens dona una idea aproximada de com serà la sinistralitat al final de l’any i ens permet veure la situació actual de la Comunitat Valenciana en comparació amb la resta d’Espanya.

Estadístiques de sinistralitat laboral: informe anual de 2024

Ja es troba disponible l’informe estadístic anual d’accidents de treball i de malalties professionals en la Comunitat Valenciana de 2024. També es poden consultar els resums corresponents a l’informe d’accidents de treball i al de malalties professionals.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.