112: Les emergències no són un negoci, gestió pública ja

  • El personal del 112 reclama la gestió pública del servei i un conveni que dignifique les seues condicions.

«Les emergències no són un negoci, gestió pública ja» és el lema amb què la plantilla del 112 al País Valencià ha protestat aquest dimarts davant el Palau de la Generalitat. Els concentrats, que han rebut el suport de companys d’altres comunitats autònomes, han reclamat que aquest servei «essencial» no estiga subjecte al conveni de contact center, perquè l’«enorme responsabilitat» de «salvar vides» no estiga acompanyada d’una «enorme precarietat».

En la protesta, emmarcada en el Dia Europeu del 112, ha estat marcada per la dana del 29 d’octubre, i s’ha mostrat un cartell amb la imatge del president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb les mans tacades de roig. A més, s’han corejat consignes com ara «Som gestores, no venedores» i «Nosaltres salvant, les empreses cobrant». A més, s’ha guardat un minut de silenci en memòria de les 227 persones mortes en les inundacions, al qual han seguit peticions de «Mazón dimissió».

En la lectura d’un manifest conjunt, s’ha reivindicat una gestió pública directa del servei, que totes les administracions impulsen un procés d’internalització, «garantint la integració i cooperació global d’aquest servei públic essencial», i la «professionalització del lloc de treball». Al País Valencià la gestió recau en Ilunion Emergencias, una empresa filial del grup Ilunion, antic grup Once.

En aquest punt, la plantilla ha exigit el seu reconeixement com a cos especialitzat, «valorant l’antiguitat, cuidant a les plantilles i prevenint el burnout mitjançant un suport psicològic sistematitzat i unes condicions laborals adequades».

Per tot això, el personal del 112 ha reclamat públicament l’obertura d’un diàleg que millore el servei i atenga les reivindicacions del personal:

• Gestió pública directa: Que l’Administració assumisca la gestió dels centres 112 de manera directa.

• Internalització del servei: Que totes les administracions impulsen un procés d’internalització, garantint la integració i cooperació global d’aquest servei públic essencial.

• Professionalització del lloc de treball: Reconéixer-nos com un cos especialitzat, valorant l’antiguitat, cuidant les plantilles i prevenint el burnout mitjançant un suport psicològic sistematitzat i unes condicions laborals adequades.

LES TEUES EMERGÈNCIES NO SÓN UN NEGOCI. GESTIÓ PÚBLICA JA!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.